January 5, 2011

Second Day in Hospital. Versi Trinity College

Hari ni ward round mula pukul 7.00am. Memang struggled la nak keluar dari duvet tu. As expected, terlambat lagi. Da la kena kluar rumah before Subuh. Sempat solat kat locker room je. Tak best btol. Lepas ward round, macam biasa coffee break. Hari ni kena masuk theatre. Mula2 time tengah tunggu doctor datang, SHO gynae team datang dan beritahu ada 2 procedures at the same time dan dia suruh pilih nak tengok yang mana satu. Aku, sah2 la nak tengok yang pendek je..Tak larat den nak berdiri lama2. Consultant tu suruh 2 orang students scrub in, so aku pon buat la. Procedure yang pendek ni ambik masa 2 jam gak la. Nasib baik keje aku senang je siap boleh duduk lagi, yang member aku ni kena pegang laparoscopic camera tu sambil berdiri. Abis je procedure tu, member aku komplen shoulder pain..haha kesian dia. Pastu aku pegila tengok procedure kat theatre room satu lagi tu, Mak Aihh, besar giler ovarian cysts die, sampai lunch baru selesai.

After lunch, ade satu lagi procedure. Aku sempat makan roti 2 keping je kt coffee room. This time, aku tak scrub in sebab da malas. Memang time berdiri kat tepi tu fikiran aku nih da sampai kt Amerika dah. Consultant tanya soklan, aku jadi blur sebab aku tak dengar pon soklannya aper. 2 jam gakla aku berdiri kat tepi tu. Pastu, the Consultant bagi option sama ada nak balik atau tengok next surgery. Kalau diikutkan, procedure yang last ni paling menarik sebab pesakit ni ade Crohn's of the Vulva. Very rare case and ade dlm 60 reported cases je in the literature. Tapi memandangkan group mates semua da penat dan esok kn datang pukul 7.00am lagi, kitaorng pon sebulat suara sehati sejiwa nak balik rumah. The end...

No comments:

Post a Comment